Thursday, June 11, 2009

PART 2--5 Hari Yang Penuh Ceria

Tadaaaaaaa...**^_^**
Erm penat sket 2ari ni. Semlm exam for Accountant w41. Td pg g skola kena duty. Tapi xwatpe sgt pn. Lepak2, borak2, wat keje sket. Hehehe. Esok smbg wat keje lg. Hihihi

Ok, smbg story aritu..hari ke-3 aku pulun wat SAMOSA DAGING for my hubby. Sbb pas kawen aku xpenah wat lg untuk dia. So mlm sblm tu ktorg dh g JUSCO Tmn U beli bhn. Pg2 aku wat inti dia. Pas sejuk aku pn start lipat samosa. Untung aku dpt hubby yg sgt ringan tulang. Tenkiu cyg! U mmg suami soleh..*ngeh3*..Hubby aku pn same pulun lipat samosa bg btul jadik tiga segi. Aku mule2 t'kejut beruk gak la bile tgk hubby aku cpt pick-up care2 nk lipat tu. Hehe. Tapi lm2 banggala gak. Ada bakat gak hubby cyg ni. Sgtla kemas dia wat..Korg mesti xexpect. But, FYI hubby aku mmg orgnye sgt mementingkan kekemasan. Sgt teliti. Aku lak rs cm aku ni wat keje xberapa kemas..Malu I..*huhuhuu* Neway, aku appreciate sgt ape yg hubby aku wat. So, mmg ktorg spend time together tu dgn baik skalii..(*_*)






Suddenly ms ktorg dok khusyuk melipat samosa tu, one of neighbour aku bg salam. Aku pn soh bucuk aku kuar tgk. Korg nk tau np jiran aku tu dtg?? Jeng..jeng..jeng..cermin kete bapak aku pecah. Mmg worst gle. Hancur b'kecai. Patutla aku cm dengar bunyi meletup sblm tu. Aku tny hubby aku, dia ckp mybe org sblh top pintu kot. So aku pn ignore je. Rupe2nye cermin depan keta bapak aku yg meletup. Pe lg, kelam kabutla aku btau mak abah aku. Dipendekkan cerita, abah aku ni punya sedih cermin kete dia pecah, smp nangis sorg2. *huhuhu* (ni rahsia tau..mak aku yg btau.."dik, abah ngs kt atas td"-->dialog mak aku). Petang tu gak aku ngan mak, my bucu, and uda aku settlekn sume. G bengkel tukar cermin baru. Sian kt abah..

Malam tu, aku ngan hubby g pasar mlm. Cari makanan. Ade org nak datang. Tapi pasar mlm taman aku ni xbyk grai. Lagi2 ms cuti. Banyak gerai yg xniaga. Ktorg g just beli jagung rebus, ayam percik, and apam balik. Plus ngan watermelon yg aku beli kt Kedai Runcit Shidah. Hehe. Oh lupe plak aku ader beli air kathira. Sedap tau air kathira ni. Kat Johor je ade. Hubby aku pn cm teruja la nk try. 1st impression, "sedapla! nape sayang xbg abg beli 2?" Aku jwbla, "syg takut abg xsuke. Abgkn cerewet. Hehe. Kite share je eh." Last2 aku yg kempunan nk air kathira. Laki aku minum abes xhengat kt bini dia ni. Sabo je la yang..Pastu smp umah, aku terus wat ape yg patut utk our guest mlm tu. Bucuk dok gelak sorg2 tgk movie. Bkn main syiok dia.

Hari ke-4, ktorg xkuar mane2. Aku just teman mak aku g umah org kawen. hubby aku tinggal.Hehe. Dia mls nk ikut. So, ktorg just lepak kt umah je satu ari. Ngokngek2 je. Tgk movie. Tu je la.

Hari ke-5,bucuk aku naik bus kul 10p.m tp bus smp 10.40p.m. Normal la. Mane ade bus yg on-time. Aku cm sedihla anta hubby aku blk tp nk wat cne. Dah t'paksa lepaskn. Huhu. Yeah!Aku kena kuat! Hubby aku cm biasa xpenah xcium pipiku ngan dahiku. Dia xmalu pn. Aku suke sgt dia wat cmtu. Rasa sgt dia btul2 menyayangi isteri dia yg comel nih. **^_^**

Ye..5ari yg penuh keceriaan. Hatiku b'bunga riang. Bulan pn mengambang. Dan aku t'senyum girang..(*_*)

No comments:

Post a Comment

Komen jangan tak komen. Siapa komen, saya bagi 20 sen..:p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails