Tuesday, June 9, 2009

PART 1--5 Hari Yang Penuh Ceria

Wink**^_^**
Lima hari yang sangat bermakna untuk aku sbb my cutie hubby balik..yeah! Even dapat cuti 5 ari pun aku rs sgtla b'syukur. Tak sabar rasenye nk live together. So hard dok jauh2 ni. Tapi aku still kuat smgt lg nih..hehe. Nowadays, mmg b'lambak husband n wife dok separate. So, kalo dorg bleh aku pn blehkan..-->ayat penguat smgt..chaiyok2 a'are!

1st day, sampai2 je pg tu, ktorg g breakfast kt kedai faveret laki aku. Of cozla bukan gerai mamak. Warung truly melayu ok. Mmg sedapla makanan kt warung nih. Selalu ktorg mkn roti canai tapi kali ni tukar selera mkn ns grg ayam. Sedap btul..Nyum2. Pastu blk, laki aku ngorok smp matahari naik. Siap mandi n smyg, dia terus ajak aku g mkn Mcd..Almaklumla wife dia nih sanggup tggu bucuk dia blk semata2 nk mkn Mcd same2..Padehal bleh sgt aku ni nk g beli sndiri. Saje ngade2..Ngeh3. Gile meroyan aku nk mkn Mcd tau.. Sanggup tggu sbln tuh..

Pewot dh kenyang smp tahap nk meletop, ktorg gerak g Tebrau City..Pe lg..tgk wayangla..kate kaki wayang.. Tiket kul 5.20 p.m. Ni la 1st time laki aku ajak tgk movie melayu. Tak penah umur dia ajak aku tgk movie melayu tau! Aku on je..Layan je la cte JANGAN PANDANG BELAKANG CONGKAK. Aku xtau nk comment pe..nk kate lawak, biase2 je. Nk kate xlawak, aderla gak..Tp aku tgk laki aku gelak je..ke aku yg xder perasaan.Hahahaha! May be bukan jiwa aku kot..Lupe nk snap tiket wyg. Next time k aku tayang kt korg tiket2 movie yg ktorg tgk..





Pas smyg magrib ktorg pn gerak nk balik.. Before smp umah, ktorg singgah jap kat gerai sate mbr abg aku. Abg aku nih tiap2 mlm tlg mbr dia jual sate. Tapi sate nih mmg 'kick' gile tau. Sedap sgt smp leh gian nk makan. He2. Kalo korg jalan2 kt Skudai, korg singgah kt Taman Sri Skudai, korg cr gerai SATE BONG. Kompem korg nk mkn lg. Tak caye tryla. Sate Kajang pn kalah tau.-->aku xminat sgt pn sate kajang sbb penah skali dok mkn kt medan selera bangi, tetibe nampak tikus lari2 atas bumbung gerai..aduyai kembang tekak den..tu la 1st n last aku mkn sate kajang.


Okay, 2nd day aku pg2 dh gorengkn kepok lekor yg bucuk aku beli kt Kuantan. Takleh lawan kepok ganu mali k. Arghhh!Rindunye nk blk Jerteh..Sian kt mak mentua aku. Ampun mek. Nti kami balik ye ble Ayie ade cuti panjang. Pastu pg tu ktorg g kedai n beli bahan nk buat nasi ayam. Hubby aku nih suke sgt nasi ayam. So aku gunela segala skill yang aku ader masak nasi ayam. Yeah! Outcomenye sgtla memberangsangkan. *Ngeh3* Licin nasi ayam aku.. Hubby aku smp jilat jari gitu. 2 pinggan nasik lagi. Mak, abah, n uda pn mkn byk. Puas sgt bile tgk org lain mkn air tangan kte dengan begitu sedap skali. Alhamdulillah, kire pass la kan..Hehe. Seperti biase, lupe nk snap utk jdkan bukti..Huhu. Sadis. Tak sempat nk snap dh lecat ns ayam aku. Kat bwh ni gambar hiasan je k.Okey le tu..*_*


No comments:

Post a Comment

Komen jangan tak komen. Siapa komen, saya bagi 20 sen..:p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails