Sunday, June 14, 2009

Part 1--Masjid Tanah-Johol-Teluk Intan-Cameron Highland

Last week ms awl2 school holiday, aku telah diamanahkan utk jadi drebar mak abah. Huhu. Ikutkan aku xleh join trip mak abah ni sbb aku ade motivasi kt sekolah. Tapi disebabkan mak abah mmg harap sgt aku dapat ikut untuk jd drebar dorg, aku telah susah payah b'usaha mtk permission dr Guru Besar untuk tidak m'hadirkan diri masa kem motivasi tu. Lecehla gak. Sebab olang cina kdg2 xpaham masalah kte ni. Huhu. But, alhamdulillah dengan muka kesian aku and usaha yg sgt b'sungguh2 dan janji utk datang ke skolah ms cuti, aku pn dilepaskan oleh GB n GPK Ko-ko dgn hati yg xberapa ikhlas. Tapi okeylakan..

Jadi bermula perjalanan aku pada hari Sabtu, 30 Mei 2009 jam 9 pagi..
Mula-mula ktorg g umah jiran lama kat Desa Skudai. Umah Pakcik Pozi. Anak dia yg sulung kawin. Dapat org ganu gak, jiran ngan daerah hubby aku, Setiu. Laku btul org ganu ni ek. Nape ek?? Kompius ni..*hehe* Ms kt umah Cik Pozi ni hujan selebat-lebat hujan. Dengan angin kuat smpai pintu gerbang pengantin pn t'jatuh. FYI, Cik Pozi ni mmg kayela orgnye. Pelamin anak dia siap buat kt ats stage khas lg. Stage tu dorg wat kt depan umah dia. Kusi pengantin bapak gedabak. Mmg superb la. Sesuaila ngan kemampuan dia. Tapi sian kt khemah org mkn. Basah sbb kena ujan.

Okey,lepas salam2 ngan tuan rumah, ktorg trus gerak g Melaka. Cousin aku sanding kt belah lelaki. Cousin aku dapat org Masjid Tanah. Pengkalan Balak. Ikutkan ktorg kena g Jumaat ptg,29 Mei. Tapi sbb aku ngan mak aku msg2 cikgu, so nk la rehat dulukan. So, ktorg decide xjoin makcik2 aku yg lain. Mlm 29hb tu, pihak lelaki wat b'inai gak. Siap naik tandu lagi. Tu yang akak aku cterla. Dengan mercun and bunga api lg. Mmg org Melakanye sambutan cmtu ke ek?? Pada aku dh mcm sambut raya cina+deepavali la plak..Oppss! No comment..*_*

Sampai kt Tol Simpang Ampat, aku tggu abg ngah aku. Lamela gak tggu dia amek awek dia. Aku ingt dia dh sampai. Mak abah dh panas je. Lepas abg ngah aku smp, ktog trus follow dia sbb dia mmg expert jalan kt Melaka. Almaklumla awek keje kt Melaka. For surela selalu dating kt area Melaka ni. Jauhla gak. Dlm 45 minit la. Tapi jd sejam sbb ktorg t'sesat-sesat cari umah pengantin. Haha. Nasib adik sepupu aku ader. Dia yg jemput ktorg and trus bwk g umah abg ipar dia. Smp2 terus dok kt meja pengantin. *Ngeh3* Langkah kanan betul. Pewot mmg dh kebulur, ape lagi ktorg pn ngap la.. Kat bawah ni cousin aku n her husband..

shahid n ida

Lepas sesi mkn dh abes, sesi gambo2 plak. Ktorg xlame pn kat sane. Sbb rupa2nye kenduri kawen kt Melaka biasa abes dlm area kul 3 lebih. Aku br tau. Pastu terus b'gerak ke destinasi yang mmg xde dlm planning. G Johol, umah bakal menantu mak merangkap kakak ipar aku yg ke-2.. HUhu-->Kakak ipar 1st aku dh rasa t'gugat.HAHA. Tapi aku ttp syg akak ipar aku yg 1st sbb dari kecik smp aku dh kawin, dia la yg byk tolong aku..Mekacih kak..

my beloved akak



my sis-in-law wif her youngest son, harith

No comments:

Post a Comment

Komen jangan tak komen. Siapa komen, saya bagi 20 sen..:p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails