Sunday, July 15, 2012

JODOHKU ORANG NEPAL

'Lautan api pun sanggup kurenang, inikan pulak Gunung Everest.' 


Kalau dah cinta, semua sanggup kan. Bila ada masalah, baru nak menyesal.
Bukan mendoakan, sekadar mengingatkan. *aku pulak yang emosi.hehe*


Semalam dapat khabar dari mak saya, anak kawan baik dia yang memang kitorang kenal dari kecik, dah nikah dengan jejaka Nepal. Agak mengejutkan. Budaknya berpelajaranla jugak. Tapi itu yang dah tersurat kan. Dah memang jodoh dia. Mula-mula keluarga tak berapa restu, tapi dah budaknya nak jugak, ibunya izinkan. Takut jadi benda yang tak elok kemudian hari, jadi mereka pun dinikahkan. 


Kita yang mendengar cuma boleh doakan takkan ada masalah kemudian hari dan semoga jodohnya berpanjangan. 


Tetiba saya rasa bersyukur sangat sebab dipertemukan jodoh dengan orang senegara walaupun bukan senegeri. Yang penting, Malaysia 'homemade'. Ehehe.


Syukur, suami saya orang Terengganu.. (^_~)




saya:kuasa Tuhan.

No comments:

Post a Comment

Komen jangan tak komen. Siapa komen, saya bagi 20 sen..:p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails