Thursday, July 26, 2012

DUGAAN RAMADHAN

Sehari sebelum Ramadhan, saya diuji dengan ujian yang sangat hebat. 
Berat sungguh dugaan itu pada saya. Ketika itu, hanya Tuhan yang tahu. Saya seperti hilang punca, hilang arah. Ditambah pula dalam keadaan diri yang tidak boleh bersolat. Terasa perit sangat jiwa. Hanya mampu beristighfar.


Sungguh besar dugaanMu Ya Allah.
Adakalanya rasa tak termampu untukku harunginya.
Namun,
Aku sentiasa percaya dan yakin dengan ketentuanMu.
Tidak ada hambaMu yang diuji lebih dari apa yang dia mampu.
Aku pegang pada janjiMu Ya Allah.
Dan sebab itu,
Aku terus bertawakal, terus berusaha, dan berdoa setiap hari
Mengharapkan agar semua ini akan ada pengakhiran yang baik.

Di sebalik keperitan,
Aku masih panjatkan syukur kerana
Aku tahu ujianMu adalah tanda kasih sayangMu padaku.
Terima kasih Ya Tuhan kerana memilih aku
Untuk diuji.




Semoga doa saya akan dimakbulkan dan diberikan kekuatan yang berterusan untuk mengharungi hari-hari mendatang.



saya:sabar.tawakal.

2 comments:

Komen jangan tak komen. Siapa komen, saya bagi 20 sen..:p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails