Sunday, July 1, 2012

AZWAN ALI PROPA

Siapa tak kenal dengan Azwan Ali. Pengacara paling 'hot' seantero Malaysia. *hot ke?hihihi*
Kalau korang tak kenal, memang korang lagi teruk dari katak yang duduk bawah tempurung tu. Ehehe. Gurau je.




Bukan nak mengutuk ke nak mengeji. Sekadar nak beri komen. Eceh. Macamla komen aku ni ada orang nak baca kan. Lantakla. Blog aku, sukahati aku nak tulis apa kan. Heh.




Bila cerita pasal Azwan Ali je, ramai yang mengutuk, mencaci, mencerca dan yang sewaktu denganya. Yang peliknya, yang mengutuk, mencaci  Si Azwan ni bukannya sesama artis je, orang-orang biasa yang tak berkaitan pun. 




Aku ni bukanla baik sangat dan bukanlah nak menyebelahi Azwan Ali ni. Cuma sebagai manusia yang berpegang pada ajaran Islam, aku berpendapat cukupla-cukupla mengutuk dan mengeji sesama manusia. Kalau korang rasa tak suka artis tu, korang diam-diam sudahla. Diorang pun takde kacau korang kan. Dari mengeji, baik doakan artis-artis kat Malaysia ni dapat petunjuk. Dapat jugak pahala. Dan bukan ke itu yang digalakkan dalam Islam?




Kalau korang rasa meluat dengan Azwan Ali ke artis-artis lain ke, korang tak payahla tengok rancangan-rancangan gosip yang ada kat TV tu. Tak payah amik pot. Baiklah tengok Semanis Kurma ke Al-Kuliyyah ke 30 Minit Bersama Ustaz Don ke. Berganda-ganda pahala. Peringatan untuk diri aku jugak..:))






Jadi, lepas ni kita banyak-banyakkanlah berdoa untuk orang lain dan banyak-banyakkanlah menonton program-program agama dekat TV untuk elakkan kita dari mengata artis-artis yang takde faedah tu.






saya:mengomen sebab tertengok ulangan Galaksi.

2 comments:

  1. knpa dgn dia akak? prnh dgr gk yg dia ni kes, tp mls nk tau kes ap, sy stju dgn akak, kita xyah la nk kutuk2 kn? klau xsuka, xyah la tgk.. jg diri tu dulu sudah...hehe

    ReplyDelete
  2. TRAH ZAIN~ biasala dunia artis ni kan..kite jaga tepi kain kte sudah..

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen. Siapa komen, saya bagi 20 sen..:p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails