Monday, December 20, 2010

Multiskills

Kalau dulu, seorang cikgu hanya "chalk and talk". Tapi sekarang kena ada macam-macam kemahiran. Sebab tu saya suka jadik cikgu. Pada saya, setiap hari akan ada benda baru yang saya belajar. Tapi bukanlah hari-hari tu saya suka. Kerja mana yang tak ada stress kan. 


Cerita ni dah lama terperap. Tapi sekarang baru ada mood nak tepek kat sini. Hehe.

Tugasan akhir tahun saya di sekolah, BENGKEL MEMBUAT KEK. Mula-mula cuma bertindak sebagai pembantu. Alih-alih bila tiba hari kejadian, saya disuruh jadik guru yang membuat demonstrasi! Kelam kelibut jugak dibuatnya. Setakat masak kat dapur sendiri memang takde masalah. Ni kena buat demo pulak depan student. Sapa tak nervous! Hehe. Bukan apa. takut resepi tak menjadik. Malu bebbbbbb~Ngeh3.



The only one jejaka yang amik ERT.






Muka-muka ceria. 1st time buat kek. Lepas siap semua mengeluh tangan lenguh. Haha. Tapi maintain chilll~

 Muka terpaksa amik gambar. Malu konon sebab keknya hitam sikit.

 

Fuhhh. Berpeluh gak la ketiak menghandle bengkel buat kek ni. Ditambah pulak takde mixer kat sekolah. Apalagi, tangan sayala jadik mixer! Budak-budak pun boleh cakap, "wah cikgu, u punya tangan macam machine lorr" *dialek cina ok*.


Ni lah hasil tangan student...


Hangit sikit. Kesilapan teknikal, api besar sgt. Tapi rasa tetap TIP TOP!

Yang ni cantik je kan. Perfect!


Kesimpulannya, cikgu-cikgu memang kena bersedia dalam apa jua keadaan. Memang kena penuh ilmu di dada. Bukan ilmu yang kena ngaja je, ilmu kehidupan pun kena tau beb! Yang penting, saya hepi sangat2 sebab bengkel tu berjaya dengan jayanya!Yeahhh!



cikgucomey:memang suka masak-masak.

No comments:

Post a Comment

Komen jangan tak komen. Siapa komen, saya bagi 20 sen..:p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails