Monday, March 29, 2010

Earth Hour


Korang join tak Earth Hour hari tu?? Haa..sapa yang tak join tu memang tak sayang Bumi kita.

Kitorang yang kat Penang nih semangat tutup lampu. Memang bergelap malam tu. Punyala semangat duduk bergelap sampai terlebih-lebih masa plak. Haha. Petang tu kitorang beli makanan kat pasar malam Kepala Batas. So, malam tu makanla dalam gelap-gelap. Hanya bertemankan cahaya lampu TV je. Pedihla gak mata kitorang nih. Tapi Earth Hour punya pasal, sanggup. Cuma yang tak bestnya, rumah kitorang je yang tutup lampu. Aunty sebelah pun pelik tgk rumah kitorang gelap. Dorang ingat letrik kena potong. Huhu.

Personally, saya rasa kempen ni perlu diadakan setiap bulan and menyeluruh ke setiap negeri. So semua rakyat Malaysia akan involve. Setahun sekali je rasanya tak cukup kot. Kan bagus kalau setiap bulan ada kempen nih. Maybe boleh rotate dari setiap negeri ke setiap negeri. Itu pandangan saya la kan. Saya memang totally support kempen ni. Hopefully boleh join lagi next year. Apa yang penting, memang saya n hubby jarang bukak banyak lampu. Bukak yang perlu je. Boleh jimat bil elektrik dan kurangkan haba.



mrs.ayie: kami tak pernah bayar bil elektrik sebab kerajaan tanggung..=)

2 comments:

  1. ala...sbnrnye ko suka kan dok gelap2..nak manja2 ngan ayie la tu..tu yg nk tetiap bln..hahhah

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen. Siapa komen, saya bagi 20 sen..:p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails