Tuesday, January 18, 2011

Kerja Guru Membebankan?

Belum sebulan persekolahan bermula, sudah banyak suara mengeluh KERJA CIKGU MEMBEBANKAN! Itu hak masing-masing untuk bersuara. Kalau tengok di Facebook CikguComey, ramai jugak yang komplen sana sini. Mungkin itu saja cara untuk mereka melepaskan emosi. 

Alhamdulillah, saya masih mampu tersenyum, gembira walaupun letih sket sebab sekolah jauh sikit dari rumah. Takda apa yang nak dikesalkan. Dan saya tak pernah menyesal pun berkorban cita-cita walaupun kadang-kadang rasa rindunyaaaaaaaaaaaa nak keje field account. Jeles tengok mereka-mereka yang di luar sana berjaya as an accountant! 


Tapi pada saya, apa-apa kerja yang kita buat, kita kena ikhlas dan buat yang terbaik. Enjoy dengan kerja kita. Kalau gaji ribu-ribu, tapi kita suffer, sama jugak datangnya. Nothing. Sekurang-kurangnya, saya bahagia sekarang sebab hari-hari boleh jumpa Enchik Suami. Hari-hari boleh bau Enchik Suami. Hik3.


Model tetap blog ni. Haha. 
Gambar ni takde kena mengena dengan entry ek.
Saje-saje letak. Tengokla betapa kerasnya tangan 
Enchik Suami pegang baby. Takutla tuuu~Hihi.



cikgucomey:dari kecik sampai besar dah biasa dengan kerja-kerja cikgu.bukan sekarang je cikgu banyak kerja.dulu-dulu pun sama.contoh terbaik, mak sendiri guru berdedikasi.

No comments:

Post a Comment

Komen jangan tak komen. Siapa komen, saya bagi 20 sen..:p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails