Thursday, February 25, 2010

Episod Balik Kampung

Sori kengkawan. Sibuk sejak akhir-akhir ni. Semalam dah selamat kena observe. Thanks a lot to Dr Latif. Komen-komen Dr sangat membina dan sangat membantu saya for be a good teacher. Personally, saya puas hati la gak. Tapi takla 100%. Untuk kali pertama ok kot. But can do much better. Yeah! Chaiyok2!

CNY holiday saya balik JB sorang-sorang. Hubby macam biasa, tak dapat cuti lama. So dia izinkan saya balik sebab family kat JB asik tanya bila nak balik. Mula-mula rasa berat hati nak tinggalkan hubby tapi saya pun kena jaga hati mak abah kan. Be fair. Maka bermulalah episod berpisah untuk 4 hari. 4 hari je pun..Hehe. Macamla lama sangat ek.

Saya balik JB naik bas. Plan awal nak naik flight tapi decide balik kampung pun lambat. Last minute decision gara-gara berpegang kepada janji hubby yang konon-kononnya nak balik JB bersama. Last-last janji manismu je la. Balikla bini tercinta dia ni naik bus Konsortium yang ada tv tu. Nasib baik bus ok. Berbaloila tiket RM65 dan perjalanan selama 10 jam. Takla bosan sangat.

Yang best balik JB kali ini sebab....

1. Dapat makan sate yang sedap kat Taman Sri Skudai..SATE BONG..Kalau korang tak percaya, boleh cuba.. Orang Kajang pun cakap sate nih lagi sedap dari sate kajang tau!

2. Dapat makan otak-otak. Hehe. Kat Butterworth ni manela ada otak-otak sesedap kat JB nih..Orang jual otak-otak pun takde.

3. Mak masakkan Mee Bandung Johor dan kuih nagasari. *__*. Sedap betul air tangan mak. Tak boleh lawan. Kuih nagasari tu kat Johor je ada. Kuih org Jawa kot. Almaklumla saya ni keturunan Jawa+Melayu..

4. Masa nak balik mak gorengkan makaroni. Anak kesayangan dia nih kempunan makan makaroni gara-gara suami tercinta tak suka makan makaroni. Huhu.

5. Saya belanja family makan pizza hut kat Jusco Taman U. Inilah masa yang saya paling suka. Kumpul ramai-ramai. Makan2. Borak-borak. Bukan selalu dapat kumpul ramai-ramai. Walaupun suami tercinta jauh di Penang, dia tetap join kitorang makan. Tak caya? Betul.. sebab saya 3G ngan dia. Hehe. Nampak muka pun jadila kan.

6. Masa nak balik Penang, mak n family Along hantar kat Sri Putri. Walaupun tak cukup korum tapi sudah buat saya bahagi dan paling terharu bila Harith anak sedara kesayangan yang baru masuk tadika kemas (dia sangat bangga bersekolah di Tadika Kemas..hehe) tu pesan.."Mok cu, nanti datang sini lagi tau.. Bawak pok cu sekali.." So sweet. Saya tau dia tak puas manja ngan mokcu dia nih. Sabar ye Harith. Nanti mokcu bawak pokcu sekali. ^____^


Masa otw balik Penang, airmata saya gugur..Sikit..sikit..lama-lama banyak plak..Huhu. Nasib baik gelap. Orang sebelah tak nampak. Hehe. Sedih meninggalkan keluarga. Perasaan yang pada mulanya berat hati nak tinggalkan hubby totally bertukar. Bertukar! Hihi. Jadi perasaan yang sangat sayu dan hiba untuk tinggalkan mak, abah, Along n family.

Inilah fitrah yang kena saya lalui bila dah kahwin. Suami didahulukan. Dan saya sudah mula belajar untuk terima hakikat ini. Walaupun mak abah and family jauh di JB, kalian tetap di hati saya. Saya tak boleh hidup tanpa kasih sayang kalian semua.

Jauh di mata, dekat di hati.

Huhuhu. Cukupla. Nak nangis dah ni.


p/s: Keluarga adalah segala-galanya

No comments:

Post a Comment

Komen jangan tak komen. Siapa komen, saya bagi 20 sen..:p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails