Tuesday, July 6, 2010

Saya Makan, Dia Kenyang

Burkkk~Alhamdulillah. Kenyang.

^_________^

Hehe. Baru lepas makan PAU GORENG INTI KARI DAGING.

Actually, saya bukan nak cerita apa saya masak tadi. Tapi nak share tentang instinct suami isteri.

Dulu saya tak percaya sangat instinct2 ni. Tapi sejak saya 'teman tapi mesra' dengan hubby, kitorang punya instinct memang kuat. Mula-mula fikir mungkin kebetulan. Tak terfikir pulak yang sememangnya dia jodoh saya.

Bila dah jadik suami isteri, instinct tu memang ketara. Mak saya pernah cakap yang dia dengan abah memang ada instinct. Kadang-kadang mak baru terasa nak makan sesuatu, elok je balik kerja abah belikan. Macam tau-tau je. Hehe.


::ABAH & MAK::
Abah saya memang tak suka pandang kamera bila bergambar. Sigh~
Masa ni mak baru 2 hari kuar hospital.



Saya pun lalui benda yang sama.

Pagi tadi hubby kelam kabut sebab kena datang ofis awal. Ada perbarisan nak check semua baju uniform dia. Saya tengokkan je gelagat hubby. Elok je nak kuar rumah, dia baru perasan kunci motor tertinggal. Pintu pagar pun tak bukak lagi. Saya dah pelik je. Selalunya hubby tak macam tu. Dia jenis orang yang sangat teliti kalau dibandingkan dengan saya yang selalu lupa. Heh. Masa tu dalam hati dah terdetik, kejap lagi mesti hubby patah balik sebab saya rasa hubby macam ada tertinggal benda. Sekali betul! Hihi. Memang betul la instinct saya tu. Hubby balik umah balik sebab ada barang tinggal.


[Whatever happens i'll always be by yourside]
Realitinya, suami saya takkan larat nak bonceng bini dia ni naik basikal. Haha


Bukan sekali ni je instinct saya betul. Dah banyak kali. Masa PJJ dulu, saya baru je nak call hubby, elok je hubby dah call dulu. Hehe. Erm macam-macamla. Agaknya memang kalau dah jadi suami isteri gerak hati tu kuat je kan. Sebab tu kalau ada apa-apa yang jadik kat suami, isteri boleh rasa. Suami bohong pun isteri tahu tau! Hoho. So, berhati-hatila para suami ye!



aarecomel:dah lama tak naik basikal.

5 comments:

  1. instinct sama...
    yup akui mmg betul pun.. bila dah mula sayang antara satu sama lain..
    instinct antara dua2 pasangan agak kuat...

    ReplyDelete
  2. ataicha~hehe.betul tu.bila dah jadi suami isteri lagi kuat.

    ReplyDelete
  3. Hi, Visiting here..Very nice..luv ur blog...Very special for u.. Don’t Miss it!

    ReplyDelete
  4. Salam,

    tu namanya pasangan sehati sejiwa. Moga sentiasa happy ya.

    Kak Sweetie ada juga instinct yang sama ni kadang2 la. tapi selalunya bab makanan.

    ReplyDelete
  5. kak sweetie~ hehe.untungla.baru terfikir nak makan, kompem dapat je.

    ReplyDelete

Komen jangan tak komen. Siapa komen, saya bagi 20 sen..:p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails